Izvēlne Izvēlne
LV

Toyota savā ikgadējā Eiropas Ilgtspējības ziņojumā akcentē videi draudzīgas tehnoloģijas

05.02.2015

  • Toyota izaugsme balstīta uz trīs pīlāriem: „Vienmēr labākas automašīnas”, „Vienmēr labāka sabiedrība”, „Vienmēr labāks bizness”.
  • Jaunā Aygo un Yaris 2014. gada veiksmīgais starts Eiropas tirgū apliecina – eiropieši vēlas mazus un kompaktus auto.
  • Videi draudzīgas tehnoloģijas automašīnās roku rokā ar inovatīviem mobilās pārvietošanās risinājumiem.
  • Eiropas autotirgus lejupslīde neietekmē TME pārdošanas rezultātus.
  • Toyota – pasaulē lielākais autoražotājs.

Kompānija Toyota Motor Europe (TME) šī gada sākumā nākusi klajā ar astoto ikgadējo Eiropas Ilgtspējības ziņojumu (European Sustainability Report). Tā pilnā versija ievietota TME oficiālajā interneta vietnē toyota-europe.com un brīvi lejuplādējama ikvienam interesentam. Šis ziņojums sniedz plašu pārskatu par Toyota īstenoto vides, sociālo un ekonomisko stratēģiju Toyota finanšu gada periodā, kas Toyota kā Japānas uzņēmumam tiek aprēķināts no 2013. gada 1. aprīļa līdz 2014. gada 31. martam.

Kopumā ziņojums ietver pārskatu par 15 kompānijai svarīgām prioritātēm. Papildu informācija par tādiem svarīgiem ilgtspējības jautājumiem kā, piemēram, vide, drošība un alternatīvi dzinēji, ir pieejama TME interneta vietnē kopā ar konkrētu piemēru un situāciju aprakstiem, kas tiek regulāri atjaunoti.

Uzņēmumam Toyota jēdziens „ilgtspēja” aptver visas biznesa aktivitātes. Kā norādīts aktuālajā Toyota Globālā skatījuma (Toyota Global Vision) ziņojumā, tas nozīmē piegādāt produktus un pakalpojumus, kas saudzē un bagātina vidi un sabiedrību. Savukārt sauklis „Vienmēr labāka dzīve” raksturo kopējo TME attieksmi pret ilgtspējību Eiropā un pauž domu: „Likt cilvēkiem pie sirds visu, ko mēs darām”. Toyota ilgtspējīgas izaugsmes panākumi balstīti uz trīs konceptuālām programmām: „Vienmēr labākas automašīnas”, „Vienmēr labāka sabiedrība”, „Vienmēr labāks bizness”.

Vienmēr labākas automašīnas

Toyota allaž cenšas radīt labākas automašīnas, kas nozīmē vēl labāku kvalitāti, drošību, ietekmi uz apkārtējo vidi un patīkamākas autovadīšanas izjūtas. Eiropā akcents tiek likts uz mazām un kompaktām automašīnām, to apliecina arī jaunā Aygo un jaunā Yaris ienākšana Eiropas tirgū. Abi šie modeļi lieliski demonstrē Toyota tālākās stratēģijas virzību Eiropā, fokusējoties uz A, B un C segmenta automašīnu attīstību. Turklāt, gan Aygo, gan Yaris ir pierādījums Toyota solījumam sniegt klientiem tādus produktus, kas vēl vairāk atbilst viņu individuālajām vajadzībām, vienlaikus piedāvājot lielāku drošību, draudzīgāku attieksmi pret vidi un patīkamu to vadīšanu. Raugoties nākotnē, 2015. gada otrajā pusē Eiropas tirgū nonāks MiraiToyota pirmais ūdeņraža tehnoloģijas auto, kas darbojās ar ūdeņraža un skābekļa ķīmiskā procesa rezultātā iegūtu elektroenerģiju un kura izplūdes gāzu vietā ir tīrs ūdens. Tas nozīmē tīrāku vidi, t.s. nulles emisiju un iespēju izvēlēties patiesi ekoloģisku un reizē arī futūristisku automašīnu. 

Vienmēr labāka sabiedrība

Toyota vienmēr iestājusies par visiem pieejamām zaļajām tehnoloģijām un mobilitātes iespējām. Lai sasniegtu patiesi jūtamu ietekmi gan vidē, gan sabiedrībā, tās jāizmanto pēc

iespējas plašāk. Šim nolūkam Toyota rūpējas par arvien plašāku hibrīdautomašīnu  piedāvājumu. Kā liecina 2014. gada dati, kopš brīža, kad Toyota uzsāka hibrīdauto ražošanu, pasaulē pārdoti jau 7 miljoni šo videi draudzīgo auto un 830 000 no tiem Eiropas tirgū. Līdztekus Toyota ir viens no pirmajiem pasaules autoražotājiem, kas meklē alternatīvus risinājumus mobilām un gudrām pārvietošanās iespējām. Piemēram, viens šāds risinājums – vēl nebijis mobilitātes projekts Cité lib by Ha:mo 2014. gada rudenī tika ieviest Francijas pilsētā Grenoblē. Tā ietvaros pilsētas iedzīvotājiem turpmākos trīs gadus būs iespēja kā alternatīvu sabiedriskajam transportam izmantot koplietošanas elektromobiļus Toyota i-Road un Toyota COMS. Projekta īstenošanā iesaistījusies Grenobles pilsētas vadība kopā ar vairākiem sadarbības partneriem. Tīrāka vide apvienojumā ar produktīvākām, visiem pieejamām un izmaksās ekonomiskākām pārvietošanās iespējām sniedz pievienoto vērtību sabiedrībai.

Vienmēr labāks bizness

Lai sasniegtu savu vīziju un ilgtermiņa mērķus, uzņēmējdarbībai jābūt veiksmīgai. Tas nozīmē radīt jaunu biznesa modeli ilgtspējīgai izaugsmei. Piemēram, viens no uzņēmuma pienākumiem ir veicināt automašīnu ražošanas attīstību uz vietas konkrētos tirgos. Šodien Toyota ar lepnumu var paziņot, ka tā ir viena no vadošajām autoražošanas kompānijām Eiropā, 2014. gada oktobrī sasniedzot 9 miljonus Eiropā saražotu automobiļu kopš 1971. gada. Tās ir 9 rūpnīcas dažādās Eiropas valstīs, 31 pārdošanas un mārketinga organizācijas, kas aptver 56 valstis un 20 000 darbinieku. Neraugoties uz kopējā Eiropas auto tirgus lejupslīdi, Toyota Eiropas reģiona pārdošanas apjomi palielinājušies jau trešo gadu pēc kārtas un sasniegta stabila rentabilitāte. Turklāt atmaksājies kompānijas uzstādījums radīt videi draudzīgas automašīnas un palīdzēt cilvēkiem uzlabot viņu ikdienas dzīvi. 2013. gadā hibrīdu pārdošanas apjoms pieaudzis par 28% un tas ir būtisks pamats uzņēmuma tālākajā attīstībā.

Jāatzīmē, ka 2014. gadā Toyota (kopā ar Daihatsu un Hino) pasaulē pārdevusi kopumā 10.23 miljonus automašīnu, saglabājot pasaules autoražotāja līdera statusu. Tostarp Eiropā pārdots vairāk nekā 660 tūkstoši Toyota un Lexus markas automašīnu.

Armands Vimba, SIA Amserv Motors valdes loceklis: „Toyota lieliskie panākumi Eiropā mudina arī mūs strādāt vēl labāk un veicināt klientu interesi par videi draudzīgām automašīnām. Lai arī hibrīdautomašīnu skaits uz Latvijas ceļiem pagaidām nav liels, interese par tiem arvien palielinās. Arī mūsu autosalonā piedāvājumā ir jaunākie Toyota hibrīdauto modeļi – Yaris, Auris un Prius vairākās modifikācijās. Tāpat mūsu interneta vietnē amservmotors.lv pieejama īpaša hibrīdetehnoloģiju sadaļa, kas paredzēta ne tikai šādu auto īpašniekiem, bet visiem, kas interesējas par videi draudzīgu un ekonomisku pārvietošanos.”

Uzziņai:

  • 2014. gada TME Eiropas Ilgtspējības ziņojuma pilns teksts atrodams vietnē:

http://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/sustainability/sustainability-reporting.json

Plašāk par hibrīdtehnoloģijām informācija iegūstama šeit:

http://www.toyota.lv/experience/hybrid.aspx

  • „Toyota globālais skatījums“ – darbības plāns turpmākajai piecgadei (Toyota Global Vision). Tēlainākam priekšstatam savu globālo redzējumu Toyota salīdzina ar koku. Tā saknes veido Toyota ilgajos darbības gados tapušās pamatvērtības, koka stumbrs simbolizē biznesa stabilitāti, augļi – tās ir vienmēr kvalitatīvas un drošas automašīnas un dalība kopējā dzīves līmeņa uzlabošanā.