Izvēlne Izvēlne
LV

Toyota nostiprina savas pozīcijas kā viens no vērtīgākajiem auto zīmoliem pasaulē

05.10.2013

Saskaņā ar konsultāciju uzņēmuma Interbrand sagatavoto ikgadējo „Labāko globālo zīmolu” (Best Global Brands) ziņojumu par 2013. gadu, Toyota vērtība palielinājusies par 17%. Kopvērtējumā starp 100 zīmoliem, atrodoties 10. pozīcijā, Toyota ir vienīgais autoindustrijas pārstāvis, kas ieņem vietu TOP 10 sarakstā. Kopējā Toyota zīmola vērtība šobrīd tiek lēsta par summu 35.346 miljoni ASV dolāru.

Interbrand norāda, ka Toyota zīmola vērtības izaugsmes pamatā nenoliedzami ir kompānijas lielais ieguldījums un atbalsts videi draudzīgo hibrīdtehnoloģiju ieviešanā. Turklāt kompānijas mērķis radīt vislabākā automašīnas ir attaisnojies, un to teicami ilustrē Toyota globālās pārdošanas rezultāti, kas ir ievērojami pieauguši. Toyota bija pirmais autoražošanas pionieris, kas radīja pilna hibrīda modeli Prius, un 1997. gadā uzsāka tā sērijveida ražošanu. Kopš tā laika visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 5 miljoni Toyota un Lexus hibrīda automobiļu.

Jaunākie dati liecina, ka šogad Toyota pārliecinoši aizņem 75% no visa hibrīdautomobiļu tirgus Eiropā. Savukārt 20% no visām pārdotajām Toyota un Lexus automašīnām ir modeļi ar hibrīdtehnoloģijām. Līdz 2015. gada beigām Toyota tirgū plāno pieteikt 15 jaunus vai atjaunotus pilna hibrīda modeļus, tostarp modeļus ar degvielas šūniņu tehnoloģijām.

Jāatzīmē, ka šī gada jūnijā Toyota jau trešo gadu pēc kārtas ieguva labākā globālā zaļā zīmola Best Global Green Brand titulu. Interbrand, piešķirot šo apbalvojumu, uzsvēra kompānijas aktīvo darbību ilgtspējīgas vides saglabāšanā un aizsardzībā.

Best Global Brands ziņojuma sagatavošanas laikā Interbrand vērtē pastāvīgās investīcijas zīmolā un tā pārvaldību. Ziņojuma metodoloģijā tiek ņemti vērā visdažādākie faktori, kas saistīti ar zīmola saistību ar organizāciju un zīmola radīto pievienoto vērtību, tai skaitā kompānijas sniegtās priekšrocības, klientu vēlmes, ekonomisko ieguvumu no konkrētā auto modeļa iegādes u.c. Aiz Toyota nākamie augstāk novērtētie auto zīmoli ir Mercedes–Benz (11. vieta) un BMW (12. vieta), zemākais vērtējums no autoražotāju zīmoliem piešķirts Ferrari (98. vieta).

Labāko globālo zīmolu TOP 10:

  1. Apple
  2. Google
  3. CocaCola
  4. IBM
  5. Microsoft
  6. General Electric
  7. McDonald’s
  8. Samsung
  9. Intel
  10. Toyota