Izvēlne Izvēlne
LV

Jaunais Toyota Auris gatavojas uznācienam Parīzes auto šovā

22.08.2012

Parīzes auto šovā, kas notiks no š.g. 29. septembra līdz 14. oktobrim, savu pirmo publisko debiju piedzīvos Lielbritānijā, Burnastonas rūpnīcā tapušais Toyota Auris. Savā ziņā šis auto uzskatāms par Toyota jauno „seju”, jo, sākot no vizuālā tēla līdz pat tehnoloģijām dzinēja iekštelpā, tas piedāvās virkni jaunu, vēl nebijušu uzlabojumu. Labāka dinamika, novatorisks dizains un augstākā līmeņa aprīkojums komplektācijā ar ekonomiskām kopējās ekspluatācijas izmaksām.

Auris ir jaunākais Toyota modelis, kas uzskatāmi demonstrē autoražotāja centienus radīt vēl pievilcīgākus un dinamiskai braukšanai piemērotus auto, kas veidoti pamatojoties uz gadu gaitā izstrādātām kvalitātes vērtībām, ilgmūžību un uzticamību. Līdztekus pārliecinošam ārējam izskatam un augstajai kvalitātei, Auris piedāvā izmantot arī pilna hibrīda tehnoloģiju, turklāt ražotājs plāno, ka hibrīdmodelis sastādīs 1/3 plānoto ražošanas apjomu.

Pilnībā no jauna izstrādāts auto dizains, turklāt atšķirībā no citiem jaunākajiem C segmenta modeļiem, Auris virsbūves augstums ir nedaudz samazināts – par 55 mm, mazliet „pastiepjot” un padarot zemāku aizmugures daļu, uzlabots aerodinamiskais sniegums, iegūta labāka vadāmības stabilitāte un zemāks degvielas patēriņš.

Jaunā Auris „seja” ir novatoriska dizaina priekšējā radiatora reste, kas veidota pēc Toyota jaunās dizaina koncepcijas Under Priority un „asu” līniju priekšējie lukturi un LED dienasgaismas, kas auto piešķir spēcīgāku un nedaudz agresīvāku izskatu, un kuri veidoti saskaņā ar Toyota Keen Look vizuālo stilistiku. Auris aizmugurējā daļa kļuvusi platāka, te dominē izliektas un ieliektas virsmas, izmantoti jauna dizaina aizmugures lukturi un oriģināla dizaina bampers.

Salīdzinot ar iepriekšējo Auris modeli, salons kļuvis plašāks un komfortablāks, jumta konstrukcijai izmantots Skyview – viens no lielākajiem panorāmas tipa jumtiem šajā auto segmentā. Īpaša uzmanība veltīta tam, lai, pieskaroties ikvienai salonā esošajai detaļai, sajūtas būtu patīkamas un sniegtu estētisku baudījumu. Tas nozīmē rūpīgi izstrādātu kvalitāti apgaismojuma, krāsu, apdares materiālu un pat grafisko apzīmējumu fontu izvēlē.

Optimizējot vadītāja sēdvietu, iegūti papildu 20 mm aizmugurē sēdošo ērtībām, bet bagāžas nodalījuma garums palielināts par 90 mm. Auris bagāžas nodalījuma ietilpība sasniedz 360 litrus. Šāda ietilpība saglabāta arī modelim ar pilno hibrīddzinēju, jo akumulatoru komplekts novietots zem aizmugures sēdvietām.

Zemāks virsbūves augstums, zemāks vadītāja sēdvietas un smaguma centra izvietojums sniedz daudz komfortablāku gaitu un autovadīšanas prieku, ko nodrošinās teicamās auto atbildes reakcijas uz ikvienu vadītāja darbību. Uzmanība vērsta arī auto kopēja svara optimizēšanai – virsbūves konstrukcijai un, jo īpaši tās apakšējai daļai, izmantots tērauds ar augstiem stiepes rādītājiem. Tādējādi par aptuveni 10% uzlabota virsbūves stingrība, bet, salīdzinot ar iepriekšējo Auris modeli, kopējais svars samazināts par 40 kg. Jaunais Auris Eiropas tirgū būs pieejams ar 1.4 un 2 litru dīzeļdzinējiem, ar 1.33 un 1.6 litru benzīna motoru, kā arī pilna hibrīda (HSD) versijā ar 1.8 litru Dual VVT-i dzinēju, kas darbosies kopsolī ar elektromotoru.

Jāatzīmē, ka Toyota ir vadošais C segmenta auto ražotājs pasaulē un kopš 1966. gada, kad pasaulei sevi pieteica pirmais šī segmenta auto Toyota Corolla, pārdots vairāk nekā 39 miljoni automašīnu 140 pasaules valstīs. Tāpat Toyota ir līdere hibrīdauto ražošanā – kopš 1997. gada, kad tika sākta Prius hibrīdu ražošana, pārdoti 4.3 miljoni hibrīdu. Savukārt 2010. gadā sevi pieteica pirmās paaudzes Auris Hybrid un līdz šim brīdim jau pārdoti 60 000 šī modeļa auto. Šie rādītāji apliecina, ka Auris Hybrid ir otrs veiksmīgākais hibrīda modelis Eiropā aiz Prius.

Jaunā Toyota Auris kopējie raksturlielumi

Garums - 4,275 mm

Platums – 1 760 mm

Augstums – 1 460 mm

Riteņu bāzes – 2 600 mm

Bagāžas nodalījuma ietilpība – 360 l