Izvēlne Izvēlne
LV

Ženēvā pasaules pirmizrādi sāk jaunais Toyota FT-Bh koncepts

09.03.2012

Ženēvas autošovā, kas tika atklāts 6. martā, savu pirmo publisko uzstāšanos demonstrēja viens no noslēpumā ilgi turētajiem jaunumiem – Toyota FT-Bh konceptauto. Šī, pilnībā ar hibrīddzinēju aprīkotā auto, uzdevums ir parādīt, cik mazs izmešu apjoms iespējams automašīnai, kuras izgatavošanā izmantotas ekonomiskas un videi draudzīgas tehnoloģijas un ražošanas metodes. 49g/km – tāds ir CO2 izmešu apjoms, kas ir vēl nebijis rādītājs automašīnai, kas aprīkota ar pilnu hibrīddzinēju.

Jaunais FT-Bh koncepts uzskatāmi parāda, ka ar pilnu hibrīddzinēju aprīkots auto var sasniegt vēl vairāk gan dizaina, gan darbības efektivitātes ziņā. Šī modeļa izstrādātāju galvenais uzdevums bija panākt vēl izcilākus degvielas ekonomijas rādītājus un samazinātu izmešu apjomu. Šai nolūkā tika izvirzīti pieci nosacījumi: auto svara samazināšana, vadāmības noturība (ietverot aerodinamiku un riepu veiktspēju), dzinēja efektivitāte, siltumenerģijas kontrole un elektroenerģijas taupīšana.

Viens no FT-Bh „trumpjiem” ir tā nozīmīgi samazinātais kopējais svars - Ženēvā izrādītā modeļa svars ir 786kg. Pateicoties pārdomātajam svara ietaupījumam, FT-Bh ir par 25% vieglāks nekā Yaris, kura kopējais svars ir 1030kg. Kopumā tā ārējie izmēri ir līdzīgi Yaris – 3,985mm garš, 1,695mm plats un 1,400mm augsts, ar garenbāzi 2,570mm. Atšķirībā no Yaris, salīdzinoši niecīgais auto svars ļāvis uzlabot FT-Bh aerodinamikas kvalitāti.

FT-Bh pārsteidz arī vizuāli – ne velti pat ārējais dizains tiek sasaistīts ar ekoloģisko aspektu.  „Ekokustība” jeb „ecomotion” – tā šo stilu dēvē FT-Bh dizaineri. Ārējās plūdlīnijas rada sajūtu par auto vieglumu, bet tā individuālo pārliecību uzsver plata apakšējā priekšējā reste kopā ar skulpturāli veidoto motora pārsega vāku un priekšējiem lukturiem, kas eleganti „ieguļ” priekšējos spārnos. Arī citas dizaina detaļas ir pārdomātas un rada priekšstatu par auto vieglumu un salona plašumu, neraugoties uz salīdzinoši nelielajiem izmēriem.

Pilnais hibrīds aprīkots ar augstas efektivitātes divu cilindru 1.0 litru benzīna dzinēju, kas darbojas pēc t.s. Atkinsona cikla, ko raksturo efektīva enerģijas izmantošana. Kopējais izmešu apjoms ir 49g/km, kas ir aptuveni puse no tā, ko „saražo” Yaris ar viena litra dzinēju.

Konceptauto arī demonstrē plašā pētniecības darbā iegūtos rezultātus par nākamās paaudzes aerodinamikas tehnoloģijām. Savukārt jau kā nākamais mērķis FT-Bh pilnveidošanā ir par 50% samazināt elektroenerģijas patēriņu. Jau šobrīd auto aprīkots, piemēram, LED lampām, ekonomisku salona interjeru un citām elektroietaisēm, kas ļauj teju uz pusi samazināt energopatēriņu salīdzinot ar tradicionālajiem auto modeļiem. Tāpat maksimāli lietderīgi izmantota siltumenerģija, piemēram, apsildot auto, siltā gaisa plūsmu fokusējot tikai uz pasažieru vietām.