Izvēlne Izvēlne
LV

Īpašais Toyota GR Yaris 2024

27.01.2024

Atjaunotais Toyota GR Yaris, kas tika prezentēts šā gada Tokijas starptautiskajā auto izstādē, var droši saukties par jaunu modeli, jo iekļauj sevī ļoti plašu uzlabojumu kopumu attiecībā pret pirmo GR Yaris, kas triju gadu laikā jau pierādīja sevi kā vienu no vadošajiem spēlētājiem automašīnu klasē, kas tiek dēvēta par Hot Hatch, jeb “karstajiem hečbekiem” – ļoti jaudīgi kompaktklases auto, kas vēl nav zaudējuši funkciju tikt izmantotiem ikdienas satiksmē, bet jau spēj nodrošināt tādu veiktspēju, lai to īpašnieki ar zināmu sporta autobraukšanas pieredzi varētu ņemt dalību sažādos amatieru motoru sporta pasākumos slēgtās trasēs. Sportiskā Yaris īpašā modeļa veiksmes pamatā – Toyota pieredze, kas iegūta WRC sacensībās pārnesta uz ielas sporta auto modeli.

Toyota GR Yaris 2024
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Dzinējs – trīs cilindru 1.6 litru sporta turbo dzinējs, kas attīsta 280 Zs jaudu un 390 Nm griezes momentu. Jauda attiecībā pret iepriekšējo modeli ir palielināta par 19 Zs, bet griezes moments – par 30 Nm, kas iegūts pateicoties specifisku jaunu vieglāku un izturīgāku materiālu pielietojumam dzinēja svarīgāko mezglu izgatavošanā un palielinātā D-4ST digitāli vadītās degvielas iesmidzes sistēmas spiedienā. Izvēloties īpašo komplektāciju “Circuit” – GR Yaris tiks komplektēts ar papildu radiatoru un modificētu gaisa padeves sistēmu un starpdzesētāju. 

Pilnībā jauna astoņu pārnesumu GAZOO Racing Direct automātiskā transmisija ar īpaši ātru pārslēgšanās iespēju kā izvēles iespēja, kas ir būtiskākais jaunums. Pirms uzstādīšanas sērijveida modelī, jaunā pārnesumu kārba tika testēta gan ar maksimālo slodzi uz sniega klātiem Somijas ceļiem ziemas apstākļos, gan Japānas autorallija čempionātā un Super Taikyu Series sacīkstēs. Vienlaikus it saglabāta iespēja jauno automašīnu pasūtīt arī ar iMT 6 pārnesumu manuālo transmisiju.

Pārnesumu skaita palielināšana no sešiem uz astoņiem ļauj transmisijai iegūt tuvākus pārnesumus. Tam ir arī jauna griezes momenta kontroles sistēma un kompakts, augstas reakcijas lineārais solenoīds. Ļoti karstumizturīga materiāla izmantošana pārnesumu pārslēgšanas sajūgā un vadības programmatūras atjaunota versija ir ļāvusi GR Yaris sasniegt pasaules līmeņa pārslēgšanas ātrumus. Pārslēgšanās D diapazonā ir sacensību standarts, un paredzamā pārnesumu izvēles funkcija lieliski saskan ar vadītāja nodomiem. Paaugstinātās sistēmas dzesēšanas prasības tiek risinātas jau standarta aprīkojumā uzstādot automātiskās pārnesumkārbas šķidruma dzesētāju.

Pastāvīga GR-FOUR digitāli vadīta pilnpiedziņa ar Torsen LSD© ierobežotas izslīdes diferenciāļiem gan priekšējai, gan aizmugrējai asij. Vadītājs var izvēlēties vienu no trijiem transmisijas režīmiem – Normal, Sport un Track. Precīzāku vadāmību un ilgmūžību nodrošina labāka virsbūves noturība pret vērpi, kas iegūta par aptuveni 15% palielinot punktmetināto šuvju skaitu un par aptuveni 24% vairāk pielietojot strukturālās līmes virsbūves ražošanā kā arī ieviešot piekares mezglos papildu stiprinājumus un veicot nelielas izmaiņas atsperu regulēšanā. Piekare – neatkarīgā, priekšā MacPherson, aizmugurē klasiskā sporta dubultsviru. Bremzes – 14" ventilēti diski ar 4 cilindriem priekšā un 11,7" ventilēti diski ar 2 cilindriem aizmugurē. 

GR Yaris var lepoties ar būtībā pilnīgi jaunu salonu, kas tagad būtiski atšķiras no “civilā” Yaris modeļa un veidots pēc sacīkšu automašīnu vadītāja vietas iekārtošanas principiem, sekojot principam “vadītājs pirmajā vietā”. Lai izstrādātu jauno vadītāja paneli un automašīnas vadības ierīču optimālu izvietojumu, tika piesaistīti sacīkšu un rallija braucēji kā rezultātā ir izveidots unikāls dizains, kas ļauj justies kā īstā sacīkšu mašīnā. Mērinstrumentu paneli veido jauns 12,3 collu pilnībā digitāls ekrāns ar lakonisku grafiku un diviem rādītāju izkārtojuma režīmiem – parasto un sporta. Sēdeklis ir pazemināts par 25 mm un attiecīgi ir arī noregulēts stūres rats.

Tieši tāpat kā īstajiem sacīkšu auto – GR Yaris no ielas auto ir pārmantotas ļoti maz kopīgu detaļu. No standarta hečbeka ir pārņemti tikai aizmugurējo lukturu bloki, antena un sānu spoguļi. Katrs elements ir pārskatīts, lai sasniegtu optimālus aerodinamiskos piespiedējspēkus, samazinātu gaisa pretestību un uzlabotu saķeri. Riepas – 225/40ZR18 Michelin Pilot Sport 4S.

Jaunais GR Yaris piedāvā jaunu eksterjera krāsu opciju Precious Metal, papildus jau pierastajiem modeļa toņiem – Emotional Red, Precious Black un Super White/Platinum White Pearlescent, kas pārstāv TOYOTA GAZOO Racing noformējuma krāsas. Jaunās aprīkojuma funkcijas var ietvert pēc izvēles un tirgus specifikas jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense sistēmu, navigāciju un digitālo atslēgu. GR Yaris ar automātisko transmisiju varēs lepoties arī ar jauna dizaina kaltiem vieglmetāla diskiem, aizmugurējiem un sānu monitoriem un augstākās kvalitātes JBL skaņas sistēmu, kas kopumā palielinās šīs automašīnas statusu un padarīs to iekārojamāku arī ikdienas izmantošanai.

Jautā mūsu pārdošanas konsultantiem par iespējām savlaicīgi pasūtīt jauno Toyota GR Yaris. Orientējošā automašīnu pieejamība pārstāvniecībās – šā gada vasara vai rudens sākums.