Izvēlne Izvēlne
LV

Leģendārais Toyota Hilux piesaka jaunu paaudzi

12.03.2016

  • Hilux – viens no pārdotākajiem pikapiem visā pasaulē;

  • Jaunā modeļa priekšrocības – Toyota kvalitāte, izturība un uzticamība;

  • Dizainā – Toyota stila veidošanas principi Keen Look un Under Priority;

  • Vēl plašāks un izturīgāks kravas nodalījums;

  • Aprīkojumā – jaunākās aktīvās drošības un vadītāja atbalsta sistēmas;

  • Pilnībā jauns ekonomisks 2.4 D-4D Global Diesel (GD) dīzeļdegvielas dzinējs.

Vēl stiprāks, izturīgāks un vēl spējīgāks doties bezceļu apstākļos kā jebkad agrāk – tāds ir jaunais astotās paaudzes Hilux. Varam būt lepni, ka Toyota atšķir jaunu lappusi pilnpiedziņas apvidus auto ar kravas kasti jeb pikapu segmentā. Leģendārais, galvenokārt darbam paaugstinātas pārgājamības apstākļos paredzētais auto līdztekus savām pārbaudītajām ”visurgājēja”, ”darbarūķa” un arī ”karavīra” pamatvērtībām ieguvis stilīgu virsbūvi un interjeru, ievērojami komfortablāku salonu un virkni inovatīvu tehnoloģiju labākai gaitai, vadāmībai un drošībai.

Hilux vēsture aizsākās 1968. gadā, un jau gadu vēlāk šis modelis iekaroja arī Eiropas uzticību, dominējot pasaules auto tirgū teju visus nākamos 50 gadus kā viens no vairāk pārdotajiem pikapiem. Tiek lēsts, ka pasaulē šo gadu laikā pārdots vairāk nekā 16 miljoni vienību. Eiropā vien 2015. gadā pārdots 34 000 Hilux automašīnu, tādējādi nodrošinot savā segmentā 23,1% tirgus daļu un iegūstot visvairāk pārdotā modeļa statusu savā segmentā. Toyota Hilux pa spēkam ir viss – gan Ziemeļpola ledāji, Islandes vulkāniskie ceļi, Antarktīdas klinšu apvidi un jebkura veida maršruti Dakāras autorallijā.

Jauno modeli raksturo apzīmējums QDR jeb fokuss uz kvalitāti (Quality), izturību (Durability) un uzticamību (Reliability). Tāpat kā iepriekš arī jaunais Hilux pieejams ar pamatbāzes divvietīgo kabīni, četru sēdvietu Extra Cab un piecu sēdvietu Double Cab. Modeli raksturo augstāks klīrenss, vēl izturīgāka balstiekārta, uzlabota 4x4 piedziņas spēja un līdz 3,2 tonnām palielināta piekabes vilkšanas jauda. Līdztekus robustajam skarbumam Hilux patīkami pārsteidz ar mūsdienīgu dizainu, plašām komforta aprīkojuma iespējām un pilnveidotu drošības sistēmu piedāvājumu, kas šī varenā auto vadīšanu padara daudz patīkamāku un ikdienas darba gaitās vieglāku.

Astotās paaudzes Hilux ir 75 mm garāks, 20 mm platāks un 45 mm zemāks par savu priekšteci. Auto gabarīti: maksimālais garums – 5335 mm, platums – 1855 mm, augstums – 1815 mm. Vizuāli dizains vērtējams kā harmoniski dinamisks, apvienojot sevī spēku ar sportisku eleganci. Te izmantoti Toyota raksturīgie Keen Look vizuālā stila elementi, piemēram, priekšējās augšējās radiatora restes, un lukturu bloka dizainā, ko veido 12 spožas dienasgaismas LED diodes un augstākā aprīkojuma modeļos – arī LED projektora tipa galvenās gaismas. Izteiksmīgā Under Priority koncepcija nosaka skulpturālo bamperu veidolu un trapeces formas apakšējo radiatora resti. Atvāžamais (Clamshell) motora pārsega vāks piešķir auto kopējam tēlam vīrišķīgu un nedaudz skarbu tēlu, ko akcentē izteiktie spārnu izvirzījumi ap riteņu arkām. Virsbūve veidota aerodinamiskā formā, izmantojot tā dēvēto pagodas stila V-veida formu, kas gaisa plūsmai ļauj brīvi virzīties pār jumtu un auto sāniem, neradot lieku pretestību. Autoaprīkots ar 17’’ vai 18’’ collu riteņiem. Jaunais Hilux līdztekus jau iecienītajiem pieciem bāzes krāsu toņiem ieguvis trīs jaunus – Orange Spice, Volcano Red un Hydro Blue.

Hilux ir jauna rāmja konstrukcija un balstiekārta. Piedāvājumā ir trīs balstiekārtas veidi – standarta, augstas veikstpējas (smagām kravām) un komforta. Attiecībā uz Hilux kravas nodalījumu jāuzsver, ka tas kļuvis vēl plašāks, izturīgāks un praktiskāks. Maksimālais kravas kastes platums no 1544 mm palielinājies līdz savā klasē šobrīd labākajam rādītājam – 1645 mm. Kravas nodalījuma durvis ieguvušas vēl izturīgākās eņģes un uzlabotu noturību atvērtā pozīcijā. Arī pati kravas kaste kļuvusi vēl noturīgāka pret deformācijām un bojājumu risku kravas iekraušanas un izkraušanas laikā.

Hilux salona interjers apvieno pārdomātu praktiskumu un funkcionalitāti, paturot prātā šī modeļa svarīgāko uzdevumu – būt drošam, izturīgam un gudram palīgam visdažādāko uzdevumu veikšanā. Centrālā konsole lepojas ar 7’’ collu skārienjutīgu multimediju sistēmu, instrumentu panelis ir plašs un labi pārskatāms. Aprīkojumā atkarībā no izvēlētā komplektācijas līmeņa var būt pieejamas visas Toyota Safety Sense sistēmas priekšrocības – pretsadursmes drošības sistēma (PCS), joslas ievērošanas brīdinājuma sistēma (LDA), automātiskās tālās gaismas (AHB) un ceļazīmju atpazīšanas sistēma (RSA).

Hilux lepojas ar pilnībā jauno 150 Zs (110 kW) 2.4 D-4D Global Diesel (GD) dzinēju ar Stop/Start funkciju. Toyota ”globālais dīzelis” nodrošina lielu griezes momentu pie zemiem un vidējiem pārnesumiem (400 Nm pie 1600 – 2000 apgriezieniem minūtē) apvienojumā ar teicamu degvielas ekonomiju. Modeļi ar aizmugurējo riteņu piedziņu pieejami tikai ar 6 pārnesumu manuālo transmisiju, bet pilnpiedziņas modeļi tiek piedāvāti ar 6 pārnesumu manuālo vai automātisko transmisiju. Pilnpiedziņas modeļu rīcībā ir visi Hilux tradicionālie bezceļu ieroči – pazemināto pārnesumu iespēja un bloķējami priekšējie un aizmugurējie LSD (Limited Slip) diferenciāļi.

Visu Hilux modeļu versiju maksimālais ātrums ir 170 km/h un paātrinājums no 0 līdz 100 km/h tiek sasniegts 12,8 sekundēs (automātiskā transmisija) vai 13,2 sekundēs (manuālā transmisija). Jaunā dzinēja vidējais degvielas patēriņš – no 7,1 l/100 km, CO2 emisija – 187 g/km kombinētajā ciklā. Sākotnēji paredzēti trīs aprīkojuma līmeņi – komerclietojumam, vidējais komplektācijas līmenis, kas piemērots gan darbam, gan atpūta,i un augstākais līmenis, kas paredzēts aktīva dzīvesveida piekritējiem privātā auto statusā ar pilnu salona ādas apdari un visbagātīgāko tehnisko ”gadžetu” klāstu. Šādā izpildījumā jaunais Hilux droši var tikt pozicionēts kā izcila un iekārojama ”rotaļlieta lielajiem puikām”, un tieši šādi Hilux arī tika prezentēti Toyota stendā Ženēvas šāgada autoizstādē.