Izvēlne Izvēlne
LV

Mūsu mērķis ir padarīt Yaris par auto, kurā iemīlēties no pirmā skatiena!

17.07.2014

Pēc šogad pavasarī vairākkārt publiski paziņotām intriģējošām norādēm par jaunām vizuālām un tehniskām pārmaiņām jaunākās paaudzes Toyota Yaris modelim, Toyota beidzot paziņojusi par atjaunotā (facelift) modeļa gatavību doties pasaulē. Dinamiskāks un emocionāli piesātinātāks dizains, plašāks inovatīvo tehnoloģiju piedāvājums, teicams komforts un modernizēts dzinējs gan tradicionālajā, gan hibrīda versijā – tā īsi raksturojams jaunais Toyota Yaris.

Atjaunotā Yaris ienākšana pasaules autotirgū ir nozīmīgs pavērsiens Toyota Motor Europe (TME) vēsturē. Pirmo reizi Produktu plānošanas departaments un Pētījumu un attīstības struktūrvienība, kas bāzējas Briselē, ir strādājušas ciešā sadarbībā ar Eiropas Dizaina centru, kas atrodas netālu no Nicas Francijā, lai galarezultātā radītu auto, kura veiksmes stāsts sniegtos tālāk aiz Eiropas robežām. Gan ārējais dizains, gan salona interjers un kopējā auto platforma tika aizgūta no Japānā ražotā Toyota Vitz. Šī TME sadarbība ir pirmais paraugs jaunās domāšanas jeb „Global Vision” principam, ko 2011. gadā atklāja Akio Tojoda (Akio Toyoda).

Kopš 1999. gada, kad pasaulei tika pieteikta pirmā Toyota Yaris paaudze, Eiropā (ieskaitot Krieviju) pārdoti vairāk nekā 4 miljoni Yaris. 2013. gadā Yaris aizņēma 24% no visa kopējā TME Eiropā pārdoto auto skaita. 2013. gadā Eiropā tika pārdoti 173 800 Yaris vienību. Komentējot Yaris panākumus TME vecākais menedžeris Alesandro Masimino (Alessandro Massimino), kurš ir atbildīgs par Yaris plāniem 2014. gadā, saka: „Mūsu uzdevums ir būt saistītiem ar tirgu. Mēs uzklausām klientus un tirgotājus, sekojam līdz konkurentiem un mēģinām prognozēt nākotnes tirgus tendences.” Vaicāts par Yaris plāniem šim gadam, Masimino atbild: „Daudziem cilvēkiem pašreizējais Yaris ir kā apliecinājums racionālam un pārdomātam lēmumam par kvalitatīvu, drošu un ekonomisku auto. Mūsu mērķis ir padarīt Yaris par auto, kurā iemīlēties no pirmā skatiena.” Arī Serkans Karamans (Serkan Karaman), Toyota R&D centra vecākais projektu vadītājs norāda, ka Yaris ir auto, kas pilnībā veidots, ievērojot Eiropas patērētāju vēlmes un arī visa auto izstrāde tika uzticēta Eiropas profesionāļiem, kas vislabāk pārzina „vietējo” klientu paradumus.

Toyota Yaris 2014
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Atjaunotā Yaris dizains veidots Eiropas Dizaina centrā Francijā. Elvio D’Aprile (Elvio D’Aprile), kas atbildīgs par Yaris 2014. gada dizainu uzsver: „B segmenta automašīnas Eiropā ir ļoti pieprasītas, tāpēc auto vizuālajam tēlam jābūt konkurētspējīgam. Mums nācās darīt visu, lai auto izceltos no kopējā pūļa un, šķiet, tas ir izdevies.” Yaris proporcijas un lielās durvis ļauj viegli iekāpt tajā kā minivenā, bet augstā sēdpozīcija ļauj justies vienlīdzīgam ar izmēros lielākiem auto. Jaunā Toyota dizaina valoda uzrunās gan jauniešus, gan ilggadējus autovadītājus. To īpaši pasvītro priekšējā daļā izmantotais Toyota Keen Look and Under Priority dizaina koncepts ar uzlabotu krusteniskās formas veidolu, kas atdala augšējo daļu no apakšējās. Jauna veida LED dienasgaismas lukturi un īpaši modelētais numura zīmes turētājs rada vēl pārliecinošāku iespaidu. Savukārt salona iekārtojums veidots, balstoties uz trīs būtiskiem principiem: plašāku un vizuāli dinamisku salona telpu, sensoru tehnoloģijām un kvalitatīvu apdares materiālu izvēli, ievērojot jaunākās auto interjeru dizaina tendences.

Toyota Touch & Go
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Yaris var lepoties ar tādu inovatīvu tehnoloģiju pielietojumu kā aizmugures videokameru drošākai manevrēšanai stāvvietā un Toyota Touch multimediju sistēmu ar skārienjutīgu krāsu ekrānu un Bluetooth® iespējām, kas tās augstākajā komplektācijā Touch & Go ietver arī navigācijas sistēmu ar visām Eiropas valstu kartēm.

Viena no jaunā Yaris priekšrocībām attiecībā pret konkurentiem ir pilnā hibrīda modelis, kam tiek paredzēta liela nākotne. Hosē Manuels Mendess (Jose Manuel Mendez), Toyota Eiropas mārketinga vadības komandas vecākais menedžeris, ir pārliecināts, ka „hibrīds būs pietiekami spēcīgs ierocis un kopā ar jauno dizainu un aprīkojuma iespējām piesaistīs to cilvēku uzmanību, kas Yaris šarmu līdz šim nebija pamanījuši”.

Toyota Yaris Hybrid 2014
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

2014. gada Yaris piedāvā piecus atšķirīgus aprīkojuma līmeņus un piecas dzinēja–transmisijas kombinācijas, kā arī pilnā hibrīda modeli, kas ir vizuāli nedaudz atšķirīgs un pozicionēts pakāpienu augstāk. Jaunais Yaris ir uzskatāms par savā klasē vienu no vislabāk aprīkotajiem auto un sniegs komfortabla brauciena prieku gan pilsētā, gan tālākos ceļojumos.

Interesanti atzīmēt, ka Yaris pilnveidošanā ieguldīts ap 85 miljoniem eiro, darba procesam veltīts vairāk nekā 576 tūkstoši darba stundu un auto ieguvis vairāk nekā 1000 pilnīgi jaunu, oriģinālu detaļu.