Izvēlne Izvēlne
LV

Veiksmīgs gada sākums - TME palielina savu tirgus daļu Eiropā līdz 5%

21.04.2014

Toyota Motor Europe (TME) paziņojusi 2014. gada pirmā ceturkšņa pārdošanas rezultātus un tie ir patīkami pārsteidzoši. Kopumā šī gada pirmajos trīs mēnešos Eiropā pārdotas 225 152 Toyota un Lexus markas automašīnas, kas ir par 14% vairāk nekā analogā laika periodā 2013. gadā. Salīdzinot ar pērno gadu, par 0.4% palielinājusies TME kopējā Eiropas autotirgus daļa, sasniedzot 4.9%. Savukārt 21% no visām TME pārdotajām automašīnām veido tieši hibrīdi, kas apliecina autoražotāja izvēlētās stratēģijas - paplašināt videi draudzīgu auto ražošanu - pareizo virzību.

Pirmā ceturkšņa panākumus atzinīgi vērtē arī Daniele Šillaci (Daniele Schillaci), TME Pārdošanas un mārketinga vecākais viceprezidents: “Mēs sākām 2014. gadu ar stingru apņemšanos iegūt 5% no kopējā Eiropas autotirgus. Mūsu izaugsme ir divkāršojusies un tas parāda, ka mūsu automašīnas Eiropas klientiem ir nepieciešamas. Esmu pārliecināts, ka labākais vēl ir priekšā. Piemēram, jaunais Aygo, kas pilnīgi noteikti iekaros eiropiešu sirdis šajā vasarā.”

Šī gada pirmā ceturkšņa TME pārdotāko auto goda pjedestāla augstākais pakāpiens šoreiz pieder hibrīdiem. To vidū nepārspēts līderis ir Toyota Yaris Hybrid ar 15 305 pārdotām automašīnām, kas kopējos pārdošanas rezultātus uzlaboja par 34%. Jāatzīmē, ka Yaris šovasar sagaidīs savu Facelift, kas noteikti pozitīvi ietekmēs gada otrās puses modeļa pārdošanas rezultātus. Yaris Facelift 2014 modelis redzams šī raksta titulattēlā. Ievērojami palielinājušies arī hibrīdautomašīnu Toyota Auris hečbeka un universāla Touring Sports rezultāti. Starp Lexus hibrīdiem līderos izvirzījies Lexus IS300h ar 3390 pārdotām vienībām, kas ir 80% no visa pirmajā ceturksnī pārdoto Lexus IS skaita.

Vērtējot pārējo Toyota un Lexus modeļu panākumus laikaposmā no janvāra līdz martam, uzslavu pelna jaunākās paaudzes Toyota Aygo. No visiem jaunākajiem Toyota modeļiem, kas tirgū ienākuši salīdzinoši nesen, sasniedzot 19 340 pārdotas vienības, tieši Aygo kļuvis par pircēju iecienītāko jauno modeli. Eiropā joprojām cieņā nelieli un kompakti auto – to apliecina, piemēram, Toyota Yaris, kura pārdošanas apjomi, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo ceturksni, pieauguši par 12%. Arī Auris cienītāju loks tikai paplašinās un šajā ziemā tā pārdošana palielinājusies par 17%.

Savu uzvaras gājienu turpina Toyota Corolla, kas ar 1.22 miljoniem pārdotu vienību atzīta par 2013. gada pārdotāko auto pasaulē. Spriežot pēc pirmā šī gada ceturkšņa rezultātiem, ir pamats domāt, ka Corolla turpina savu “zvaigžņoto” ceļu. Pārdošanas apjoms Eiropā ir dubultojies un sasniedz 21 511 vienības.

SUV segmentā par iecienītāko Toyota pārstāvi Eiropas klienti atzinuši jau pārbaudītas vērtības, tādas kā RAV4. Šogad jau pārdotas 24 829 automašīnas un kopējais RAV4 pārdošanas apjoms pieaudzis par 45% salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni.