Izvēlne Izvēlne
LV

Land Cruiser 150 gatavs atklāt jauno seju

29.08.2013

Par sava veida ikonu kļuvušais Toyota Land Cruiser zīmols turpina pārsteigt bezceļu braucamo cienītājus jau vairāk nekā 60 gadus. Šogad atjauninājumus piedzīvojis Land Cruiser 150, kura iepriekšējais modelis citu valstu tirgos pazīstams arī kā Land Cruiser Prado. Visā pasaulē pārdoti vairāk nekā pieci miljoni Toyota Land Cruiser apvidus automobiļu. Izturīgie bezceļu spēkrati ir pārstāvēti 188 valstīs un visos kontinentos, ieskaitot Antarktīdu. Land Cruiser ir pirmā izvēle, ja nepieciešama droša un komfortabla pārvietošanās ekstrēmos apstākļos, kādi ir vietās, kur nesen notikusi karadarbība,  sagrauti ceļi vai to nav vispār - tuksnesī vai tundrā. Ar katru nākošo paaudzi vai atjauninājumiem (Facelift), šīm “purva bridēja” īpašībām klāt nāk jaunas drošības, komforta vai pat luksusa iespējas, ļaujot jaunā auto īpašniekiem izbaudīt arī tādas auto vadīšanas kvalitātes, kādas pierastas tikai reprezentācijas auto klasē.

Attiecībā uz Land Cruiser tradīcijām ir milzīga nozīme, tāpēc ikvienā modelī paaudžu paaudzēs tiek ievērotas noteiktas vadlīnijas, kas kruizeri atšķir un turpinās atšķirt no citiem apvidus automašīnu zīmoliem. Tehniski tā ir uzticība bezceļu auto klasisko “ieroču arsenālam” – rāmja konstrukcijai, pastāvīgai pilnpiedziņai un pazemināto pārnesumu iespējai. Dzīvē – tā ir izcilā spēja pārvarēt praktiski jebkādus bezceļa apstākļus, nodrošinot vadītājam un pasažieriem izcilu komfortu, neatkarībā no ceļa vai bezceļa kvalitātes, kā arī plašās tehniskā atbalsta iespējas. Land Cruiser, neraugoties uz iespaidīgajiem izmēriem un plašajām aprīkojuma iespējām, ir absolūti draudzīgs un paklausīgs ikvienam vadītājam, arī tam, kurš savu autovadītāja pieredzi sācis veidot tikai nesen. Sēdies un brauc – galapunktā nonāksi vienmēr!

Salīdzinot ar savu priekšgājēju, jaunais Land Cruiser 150 ir par 20 mm garāks un tā piecu durvju modelis garumā sasniedz 4780mm. Riteņu bāzes garums un aizmugures pārkares garums saglabājies bez izmaiņām. Jaunais modelis pieejams ar diviem dzinējiem – 4 litru V6 benzīna dzinēju vai 3 litru četru cilindru turbodīzeļdzinēju, kas atbilst EURO 5+ emisijas prasību standartam. Lielākais pārsteigums, nenoliedzami ir praktiski pilnībā jaunie „sejas vaibsti”. Tēlaini salīdzinot, radiatora resti un lukturus var dēvēt par auto „dvēseles spoguli” un Toyota dizaineriem tas izdevies iespaidīgs un “bezceļu karaļa” leģendai atbilstošs. Jaunā dizaina radiatora reste ir krietni masīvāka nekā iepriekšējam modelim, un pieci, vertikāli izvietotie metāla statņi piešķir agresīvāku un spēkpilnāku izskatu. To papildina dizainiski oriģināli vertikāli iestrādātie lukturi ar gaismas diodēm un vēl izcilākām optikas spējām. Arī priekšējam bamperim ir jauns dizains, kas nodrošina varenās virsbūves pludlīniju vizuālu dinamiskumu.

Jauni uzlabojumi ieviesti arī auto salonā. Te atzīmējams jaunais centrālās konsoles augšējais modulis, jaunais off un on-road režīma pārslēgumsviru izvietojums, Optitron mērinstrumenti, kas iekļauti jaunā mērinstrumentu kombinācijā ar 4.2’’ collu krāsainu TFT multi-informācijas ekrānu pa vidu, uzlabota priekšējā paneļa un durvju apdare, jauna auduma apdare otrās un trešās rindas sēdvietām un jaunas interjera krāsu salikumu kombinācijas.

Viena no jaunā jaunā “apvidnieka” priekšrocībām ir pārveidotā piekare un elektroniski vadāmā kinētiski dinamiskā piekares sistēma (KDSS), kas ievērojami uzlabo vadāmības stabilitāti un braukšanas komfortu. KDSS palīdz stabilizēt auto sānsveres gadījumā, tam atrodoties uz lielāka slīpuma virsmām, kas ir īpaši nozīmīgi pārvarot dažādus šķēršļus bezceļa apstākļos vai arī braucot pa kalnu ceļiem. Adaptīvās piekares sistēma (AVS) ļauj izvēlēties trīs braukšanas režīmus Normal, Comfort un Sport. Tāpat kā iepriekšējiem modeļiem ir pieejama automātiskā transmisija ar Toyota ieviesto Multi-terrain Select (MTS) sistēmu, kas vadītājam palīdz automātiski kontrolēt dzinēja jaudu un citu elektronisko sistēmu darbu atkarībā no ceļa seguma. Tiek piedāvāti pieci režīmi: dubļiem un smiltīm (Mud&Sand), oļiem vai šķembu klātiem ceļiem (Loose Rock), pauguriem (Mogul), akmeņiem (Rock) un dubļiem un akmeņiem (Dirt&Rock). Neiztrūkstoša ir Crawl Control sistēma ar pieciem ātruma iestatījumiem, kas, automātiski kontrolējot dzinēja un bremžu darbību, ļaus bez problēmām tikt galā ar vissarežģītākajiem ceļa apstākļiem arī šķēršļotā apvidū nepieredzējušiem auto vadītājiem. Attiecībā par drošību auto ir aprīkots ar vienu no vispusīgākajām un pilnveidotākajām aktīvās un pasīvās drošības komplektiem, kādus jebkad Toyota ir piedāvājusi tirgū.

Salona multimediju iespējas nodrošinās jaunās Toyota Touch 2 vai Toyota Touch 2 with Go sistēmas ar jaunāko 7” 800x480 pikseļu WVGA skārienjutīgo ekrānu ar slīdfunkciju lapu pāršķiršanai līdzīgi kā vairumam smārtfonu. Abām ierīcēm ir 20 valodu atbalsts, SMS sūtīšanas funkcija, adrešu grāmatiņa, AM/FM radio, CD/MP3 atskaņotājs, Bluetooth savienojums ar mobilajām ierīcēm, USB kontaktligzda un aizmugures videokamera. Toyota Touch 2 with Go papildus iekļauj pilnkartes Eiropas navigācijas sistēmu ar zoom funkciju krustojumos un ātrgaitas šoseju pārvadu mezglos. Lietojot ar Touch 2 with Go savietojamu viedtālruni, iespējama pieslēgšanās Google Places datu bāzei. Sistēmas iespējas var paplašināt ar dažādu lejupielādējamu aplikāciju palīdzību un tā var kļūt par neaizstājamu palīgu un gidu tuvākos vai tālākos ceļojumos.

Kopumā raksturojot Toyota Land Cruiser 150, jāuzsver, ka līdz šim neviens cits SUV modelis nav piedāvājis tik unikālu kombināciju, kur apvienojas off-road veiktspēja ar on-road dinamiku, masīvas formas ar detaļu izpildījuma smalkumu un praktiska pielietojuma iespējas ar luksusa statusu. Gaidam jauno “bezceļu karali”!