Izvēlne Izvēlne
LV

TOYOTA i-ROAD ir klāt un uz palikšanu!

05.04.2013

Šī gada martā notikušajā Ženēvas autošovā pasaules pirmizrādi piedzīvoja kāds pagaidām mazāk tradicionāls kompānijas Toyota izstrādājums – kompakts trīsriteņu transportlīdzeklis, pilnībā ar elektrodzinēju darbināmais TOYOTA i-ROAD. Ar šo īpatnējo automašīnas un motocikla apvienojumu būtībā tiek aizsākta jauna ēra pilsētu satiksmes sistēmā, piedāvājot vēl elastīgākas un manevrētspējīgākas pārvietošanās iespējas.

TOYOTA i-ROAD ir divvietīgs elektromobilis (Electric Vehicle (EV)) ar trīs riteņiem un vizuāli tas vienlaikus atgādina gan auto, gan motociklu. Nelielo braucamrīku raksturo unikālā Active Lean (aktīvās sasvēršanās tehnoloģija) tehnoloģija, kas nodrošina drošu, intuitīvu un patīkamu braucienu, turklāt nav nepieciešamība izmantot aizsargķiveri.

Toyota i-ROAD
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Pirmās oficiālās Toyota i-ROAD fotogrāfijas un attēli no Ženēvas autosalona

Jau vairāk nekā 40 gadus kompānija Toyota veikusi dažādus pētījumus un ieviesusi jaunus risinājumus saistībā ar enerģijas patēriņa samazināšanu un transporta radīto kaitīgo izmešu ietekmi uz apkārtējo vidi. Šāda elektriska mazauto izstrādāšana ir tikai viens posms visā garajā pasākumu ķēdē, ko Toyota turpina veikt un attīstīt piedāvājot videi un cilvēkiem arvien draudzīgākus mobilās pārvietošanās līdzekļus.

Ar Hybrid Synergy Drive® tehnoloģijas adaptāciju hibrīdautomašīnās (Hybrid Vehicles (HV)), Plug-in hibrīdos (Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV)), elektrodzinēju automašīnās (EV) un ar degvielas šūnām darbināmos auto (Fuel Cell Vehicles (FCV)), Toyota bruģē ceļu arvien plašākam dažāda veida eko auto modeļu klāstam nākotnē.

Ja HV, PHEV un FCV dzinēju automašīnas ir ideāli piemērotas vidēju vai tālu attālumu veikšanai, Toyota ir pārliecināta, ka pilsētas satiksmē lielisks risinājums ir tieši EV tipa automobiļi, kas īpaši piemēroti nelielām distancēm. Turklāt Toyota ir vairāk nekā 10 gadus ilga pieredze nelielu, personīgās mobilitātes transportlīdzekļu (Personal Mobility Vehicle (PMV)) izstrādē un attīstībā.

Nenoliedzami, PMV lietotāji vēlas, lai mazais transportlīdzeklis piedāvātu arī adekvātu komfortu, būtu ūdensnecaurlaidīgs un drošāks nekā divriteņu transports. Turklāt PMV jāpiedāvā arī zemas ekspluatācijas izmaksas un kompakti izmēri (īpaši platumā), kas ļautu to vienkāršāk novietot stāvvietā un nodrošinātu atbilstošu manevrētspēju pilsētā līdzīgi kā skūteriem un motocikliem.

Mobilā TOYOTA i-ROAD garums ir 2,350mm, augstums 1,445 mm un riteņu garenbāze ir 1,700mm. Platumā TOYOTA i-ROAD ir tikai 850mm, kas ir aptuvens divriteņu transportlīdzekļu platumam. Šāds platums sniedz gan labu sānisko stabilitāti, manevrējot pilsētas sastrēgumos, gan paplašina novietošanas iespējas – viena tradicionālā auto vietā var novietot četrus i-ROAD.

Mazais braucamrīks ir pilnībā „elektrificēts”, tam ir litija jonu akumulators, kas darbina divus 2kW elektromotorus, kas iebūvēti abos priekšējos riteņos. Ar vienu elektromotora uzlādes reizi iespējams nobraukt līdz 50 km lielu attālumu, bet auto pilnīgai uzlādei (no visparastākās elektrorozetes) nepieciešamas aptuveni 3 stundas.

Par augstākās pakāpes stabilitāti, drošību un komfortu rūpējas Toyota jaunā, pilnībā intuitīvā Active Lean tehnoloģija. Sistēmu veido sasvēršanās pievads motoram un pārvads, kas uzstādīts virs priekšējās piekares un savienots ar labo un kreiso priekšējo riteni. ECU sistēma aprēķina nepieciešamo sasvēršanās leņķi, pamatojoties uz stūres leņķi, žiroskopu un informāciju par auto ātrumu. Sistēma pati automātiski virza riteņus augšup un lejup pretējos virzienos, veidojot atbilstošu sasvēršanās leņķi. Active Lean arī piedāvā minimālo apgriešanās rādiusu 3 metri, turklāt tā darbojas arī i-ROAD taisni pārvietojoties pa nelīdzenu virsmu – tā kompensē ceļa negludumus un palīdz automobilim noturēties līdzsvarā.

Active Lean sistēmas izmantošanai nav nepieciešamas speciālas braukšanas prasmes. Tas ir līdzīgi, ka braukt ar divriteņu transportu, tikai atšķirībā no motocikliem vai skuteriem, vadītājam nav pašam jānodrošina līdzsvars pārvietojoties lēnām vai, apstājoties, un liekot kāju pie zemes. Ievērojot šo faktu i-ROAD izveidota slēgta, ūdensizturīga virsbūves konstrukcija. Savukārt minisalona aprīkojums piedāvā klasiskai automašīnai līdzīgas funkcijas – apgaismojumu, apsildi, audio iekārtu un mobilā tālruņa Bluetooth® pieslēgumu.

Toyota prognozē, ka ar laiku šādam, pilnībā elektriskam personīgās mobilitātes konceptam būs liela loma sastrēgumu un gaisa piesārņojuma samazināšanai pilsētvidē. Piemēram, tiem, kas ikdienā ceļā uz pilsētu izmanto sabiedrisko transportu vai privātās automašīnās, piepilsētā varēs pārsēsties TOYOTA i-ROAD elektromobilī un nokļūt līdz galamērķim.

Faktu, ka interese par šādiem niecīga izmēra mobilās pārvietošanās līdzekļiem ir liela, apliecināja Ženēvas autošovs, kad uz katru testa braucienu gribētāju netrūka. Apvienojumā ar leģendāro Toyota kvalitāti un milzīgajām potencēm auto nomas un tūrisma industrijā, jaunais Toyota trīsriteņu elektromobilis varētu ienest jaunus vaibstus lielo pasaules pilsētu ielās pat ļoti tuvā nākotnē.