Izvēlne Izvēlne
LV

Jaunais Toyota ProAce pieteikts Lielbritānijas Touring Van Championship

05.04.2013

Ja kaut kam ir dzinējs, tas var piedalīties sacīkstēs. Pēc šāda principa vadījies arī autoražotājs Toyota, piesakot savu jauno vieglā komerctransporta modeli Toyota ProAce šovasar gaidāmajam Lielbritānijas Touring Van Championship.

Tādējādi trim neatkarīgām britu sacīkšu komandām radusies iespēja kļūt par pirmajām uzvarētājām šajās sacensībās un parādīt, uz kādiem sasniegumiem spējīgs ProAce „busiņš”.

Kā norāda čempionāta runasvīrs Gideons Glemans (Gideon Gleman), ProAce kravnesība ir līdz 1.2 tonnām, bet bagāžas nodalījuma ietilpība 7m3. „Visu nepieciešamo, kas jums vajadzīgs, lai dotos uz sacīkstēm, var salikt auto aizmugurē. Nekādi lieli furgoni, nekādi ēdināšanas vagoni, nekādas stilīgas viesmīlības transporta vienības – ja ProAce tam nav piemērots, tad tie nav arī nepieciešami sacīkšu maršrutā,” sacīja Glemans.

Vērīgākie autovadītāji būs pamanījuši ProAce „busiņus” intensīvās testu programmas norises laikā, kad tie traucās pa koplietošanas ceļiem – Lielbritānijā labi zināmajām M62 un A4 automaģistrālēm. Uz M62 tie, braucot lielā ātrumā, regulāri manevrēja, mainot braukšanas joslas, bet uz A4 demonstrēja spēju uzņemt strauju paātrinājumu pēc zaļā signāla iedegšanās luksoforā. Latvijā līdzīga „spēku izrādīšana” nebūtu vēlama, jo saskaņā ar mūsu valstī spēkā esošajiem Ceļu satiksmes noteikumiem (CSN) šāds braukšanas stils var tikt klasificēts kā agresīvs un par to var saņemt līdz pat 6 soda punktiem.

Šomēnes ProAce dosies pārbaudīt spēkus Nirburgringas trasē ikgadējās Lastkraftwagenpokal sacīkstēs apkārt leģendārajai Flair Loop cilpai. Lielajās „busiņu” sacensībās komandas ar ProAce piedalīsies šī gada jūlijā. 

Toyota ir lieliska pieredze komerctransporta sacīkstēs Amerikā – ar Kimi Raikonenu pie fantastiski ātrās Toyota Tundra stūres – būtībā tālāk ir tikai debesis,” lepojās Glemans.