Izvēlne Izvēlne
LV

Jaunajā gadā debitē pilnībā jaunais Toyota RAV4

31.12.2018

  • Eiropā sevi piesaka jau piektās paaudzes RAV4.
  • Robustais dizains aicināt aicina doties piedzīvojumos.
  • Lielāka garenbāze un platāks – vēl vairāk vietas pasažieriem un bagāžai.
  • Jauna pilnpiedziņas sistēma ekonomiskākai braukšanai dažādos ceļa apstākļos.

Kompānija Toyota iepazīstinājusi ar piektās paaudzes Toyota RAV4, kas pilnībā veidots izmantojot Toyota jauno globālās arhitektūras platformu TNGA-K (Toyota New Global Architecture platform). Ar jauno paaudzi RAV4 ir pilnībā pārceļojis no kompaktās uz vidējo klasi. Jaunais modelis publisko debiju svinēja ASV, Ņujorkā pagājušajā ziemā notikušajā Starptautiskajā auto izstādē, bet Eiropas pirmizrādi atzīmēja šoruden Parīzē. Pārdošana Eiropā plānota no februāra sākuma.

Būtiskākais vēstījums – Toyota ar sava ASV tirgū vislabāk pārdotākā modeļa jauno paaudzi atgriežas pie tām pamatvērtībām, kuras definēja pirms 24 gadiem, radot pasaulē pirmo kompakto SUV: pilnpiedziņa, jaudīgs dzinējs, teicama vadāmība, komfortabls salons un  askētisks dizains. Milzīgo popularitāti strauji iemantojušais pilsētas krosoveru segments šobrīd ir “izplūdis” gan ražotāju, gan modeļu un ideju ziņā un tam vajadzīgs “restarts”, ko sola jaunais RAV4.

Toyota RAV4
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Būtiskas pārvērtības piedzīvojis RAV4 dizains – tas kļuvis robustāks un lakoniskāks savā valodā. Paaugstināts klīrenss un platāka riteņu bāze ir vienas no RAV4 rakstura iezīmēm tehniskā ziņā. Vizuālais tēls kopumā aicina droši doties ārpus ierastajiem dzīves un darba “rāmjiem” un baudīt piedzīvojumus no sirds. Tieši jautrība un ļaušanās ceļojumu priekam ir RAV4 prioritātes, ar kurām tas uzrunā potenciālo mērķauditoriju – ģimenes ar aktīvu dzīvesveidu, cilvēkus, kurus aizrauj dinamiskais pilsētas ritms un nerimstoša vēlme izmēģināt ko jaunu, nebijušu jebkur – sportā, atpūtā vai vienkāršā izbraucienā gan urbānā vidē, gan ārpus tās, uz ko nu jau vairums modīgo SUV nav spējīgi vispār, vai arī kapitulē RAV4 pilnpiedziņas versijām, iestājoties skarbākiem ziemas apstākļiem vai nokļūstot viegla bezceļa vidē.

Jaunais RAV4 ir par 50 mm īsāks, taču tā riteņu bāze palielinājusies par 30 mm, kas ļāva iekārtot plašāku un komfortablāku salonu. Ir palielinājies bagāžas nodalījums, kā arī izveidota universāla aizmugures sēdekļu nolocīšanas sistēma, grīda ar dubulto pārklājumu, zem kuras novietot bagāžu, un sānu tīkli. Auto platums palielināts par 10 mm līdz 1855 mm, kas nozīmē vēl vairāk ērtību pasažieriem un apvienojumā ar pagarināto riteņu bāzi – lielāku stabilitāti uz šosejas. Mazākās virsbūves pārkares, savukārt, nodrošina labāku ģeometrisko pārgājamību bezceļa apstākļos vai drošību pilsētā manevrējot vai parkojoties pie augstākām apmalēm.

RAV4 būs pieejams ar diviem jauniem dzinējiem, kas degvielas patēriņa un jaudas ziņā būs daudz efektīvāki par līdzšinējo izvēli. Protams, RAV4 būs pieejams arī pilnā pašuzlādes hibrīda versijā, kurā apvienoti 2,5 litru benzīna dzinējs un elektromotors, piedāvājot izcilus degvielas patēriņa rādītājus, vēl zemāku kaitīgo izmešu emisiju apvienojumā ar klusu pārvietošanos sastrēgumos, lielāku jaudu un lielisku vadāmību. Tieši hibrīddzinēja pieejamība padara RAV4 par īpašu auto savā segmentā, kas veicina arvien lielāku klientu ieinteresētību. Jāpiebilst, ka 2 litru benzīna dzinēja modelis būs pieejams gan ar manuālo, gan automātisko transmisiju, priekšpiedziņas un pilnpiedziņas versijās. 

Auto jau bāzes izpildījumā tiks aprīkots ar bagātīgu jauno drošības asistentu pakotni – Toyota Safety Sense, kā arī daudz plašākām komforta aprīkojuma iespējām. Patīkami pārsteidz arī jaunais salona dizains, kas esošajam modelim nebija būtiski mainīts tā vairākos atjauninājumos un tradicionāli saglabā konservatīvāka stila kvalitātes, iekļaujot jaunākās tehnoloģijas un ļoti teicamu apdares materiālu izvēli.

Uzziņai:

Toyota RAV4 vēsture aizsākās 1994. gadā, kad Toyota prezentēja savu jauno pilnpiedziņas auto koncepciju – Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive (RAV4) un kopš šī laika 150 pasaules valstīs pārdoti vairāk nekā 4.5 miljoni šo auto, tostarp Eiropā ap 1.2 miljoni vienību. Auto ideja bija vienkārša un reizē ģeniāla – kompakts pilnpiedziņas auto ar monokoka tipa virsbūvi rāmja risinājuma vietā, pilnībā neatkarīgu visu riteņu piekari labākai vadāmībai un salīdzinoši nelielu, bet jaudīgu dzinēju. Ar veiksmīgo RAV4 debiju tika radīta pilnībā jauna automašīnu klase – kompaktie SUV, ko šobrīd pasaules tirgū pārstāv vairāk nekā 20 dažādu ražotāju atšķirīgi modeļi, un tas ir viens no visstraujāko attīstību piedzīvojušajiem auto segmentiem visā automašīnu attīstības vēsturē, bet pats RAV4 pievienojies nu jau vidējai klasei, kompaktajā segmentā dodot vietu stilīgajam Toyota C-HR (Coupe High-Rider) modelim.