Izvēlne Izvēlne
LV

Pareiza riteņu ģeometrija uzlabo drošību un samazina protektora nodilumu

06.07.2015

  • Pareizai riteņu ģeometrijai ir būtiska loma auto vadīšanas drošībā.
  • Svarīgi laikus pamanīt signālus, kas ziņo par problēmām – nevienmērīgs riepu protektora nodilums, vibrācija, neprecīza auto taisnvirziena kustība.
  • Katra modeļa automašīnām riteņu ģeometrijas parametri atšķiras, tāpēc regulēšanu ieteicams veikt autorizētā servisā.
  • Akcijas laikā – viena cena gan vieglajām, gan apvidus automašīnām.
  • Akcijas laikā – automašīnas ritošās daļas diagnostika bez maksas.

Automašīnas ritošās daļas funkcionēšanā būtiska nozīme ir ģeometriski pareizi noregulētiem riteņiem. Tas nodrošina vienmērīgu riepu protektora nodilumu, uzlabo auto vadāmības precizitāti, bremzēšanas sniegumu un samazina degvielas patēriņu. Autocentrs „Amserv Motors” aicina nekavēties un pārbaudīt riteņu ģeometriju, ja jūsu auto riepām veidojas nevienmērīgs protektora nodilums, jūtama auto „vilkšana” uz vienu vai otru pusi, nācies strauji iebraukt bedrēs vai saņemt triecienus auto balstiekārtai. No šā gada 1. jūlija līdz 30. septembrim, visām Toyota automašīnām riteņu ģeometrijas regulēšana „Amserv Motors” servisā tiek piedāvāta tikai par 35 EUR, ieskaitot PVN.

Iemesli, kas veicina riteņu ģeometrijas problēmas:

- braukšana pa sliktas kvalitātes ceļiem un iebraukšana bedrēs;

- lielāki vai mazāki triecieni pa auto balstiekārtu;

- neprofesionāli veikts stūres iekārtas vai ritošās daļas remonts;

- neprofesionāli veikta riepu nomaiņa;

- balstiekārtas detaļu nodilums un bojājumi.

Pazīmes, kas liecina par nepieciešamību steidzami veikt riteņu ģeometrijas regulēšanu:

- nevienmērīgs riepu protektora nodilums;

- pārāk ātrs protektora nodilums salīdzinoši īsā laika posmā;

- braucot taisni pa līdzenu ceļu un atlaižot stūri, auto sāk „staigāt” vai „vilkt” uz sāniem;

- taisni braucot, jūtamas stūres vibrācijas;

- automašīnai, braucot taisni, stūres rats stāv slīpi.

Autocentra „Amserv Motors” servisa speciālisti iesaka riteņu savirzes-sagāzuma regulēšanu profilakses nolūkos veikt ik pēc 10 000 km nobraukšanas vai aptuveni divas reizes gadā, vislabāk pie sezonas riepu maiņas vai pirms tālākiem ceļojumiem.